Contact

  • Altijd uitgebreid bloedonderzoek
  • Duurzaam resultaat
  • Medicatie afbouw
  • Ook online afspreken
  • Met 9,3 beoordeeld

Recensies

Op mijn oude gewicht en geen diabetesmedicatie

Mijn vaste Suiker waarde was aan de hoge kant en ik zou aan de medicatie moeten om deze waarde omlaag te krijgen. Maar ik wilde eerste kijken of het ook op een andere manier zou kunnen. Mijn Diabetisch Consulente rade mij toen aan om met een Diëtist te kijken of ik mijn voeding kon aanpassen en kwam zo bij Mandy Breure terecht. Na een goed intake gesprek kwamen op een Koolhydraat dieet uit. Na zo’n drie maanden was al zo’n 4 a 5 kg af gevallen.

Wat mij opvalt aan dit dieet is dat wel meer mag dan niet, klinkt heel raar maar het is wel zo. Als je maar met maten geen koolhydraten tot je neemt. Mijn laatste check van mijn vaste suiker waarde was deze maand in februari 2025 en mijn Suiker waarde was met 6 punten afgenomen was eerst 56 en nu 50, Ben weer op mijn oude gewicht en hoef nu niet aan de medicatie. En daar doe je het voor. Mandy is een topper.

Michel

Ze laat je dicht bij jezelf blijven

Het moet een manier van leven worden. Niet in mijn geval alleen maar het gewicht in cijfers maar ook je omtrek, hoe je je voelt en wat de levenstijl voor je doet. Geen gevoel meer van een gevecht hebben.Ze voegt iets toe! Maar niet het belerende vingertje.Toppertje is het!

Jan

Minder bloedsuikerpieken

Ik kwam bij Mandy omdat ik 's middags vaak een dip in mijn energie had en omdat mijn nuchtere bloedsuikerspiegel verhoogd was. Mandy heeft goed geluisterd en legde mij het verschil uit tussen diabetes 2 en LADA (diabetes 1 die op latere leeftijd zichtbaar wordt). Samen hebben we uitgezocht wat er bij mij aan de hand was; geen diabetes maar toch een voedingspatroon met teveel eetmomenten en pieken van de bloedsuikerspiegel door het eten van koolhydraten waarvan ik me niet bewust was.

Door haar uitleg en tips heb ik eenvoudig mijn voedingspatroon aangepast. Ik begrijp wat bepaalde voedingsmiddelen in mijn lichaam doen en daardoor is het makkelijker om gezonde keuzes te maken. Samen met het persoonlijke voedingsplan stuurde ze een leuk en praktisch kookboek mee. Hiermee ben ik aan de slag gegaan. Mandy, heel erg bedankt voor deze korte en praktische begeleiding!

 

Nicole

Geen dieet, maar een prettige en gezonde manier van eten

Op aanraden van mijn huisarts bij Mandy terecht gekomen en zij had direct door waar mijn zwakke punten zaten en waarom het afvallen tot nu toe niet gelukt is. Heb werkelijk alle hippe diëten geprobeerd maar elke kilo die er af was kwam er dubbel weer aan!

Zag er best tegenop om ingewikkelde recepten te moeten maken of honger te hebben de hele dag door. Dit is absoluut niet het geval; heb géén keer honger gehad en eet juist lekker en meer dan ik normaal deed.

Samen met Mandy een week menu samen gesteld en ook vele lekkere recepten uit haar receptenboek gemaakt. Mandy luistert erg goed naar mijn  persoonlijke behoeftes en past dat toe in de weekmenu’s. Ik val goed af en heb zoveel méér energie door de gezonde, lekker voedingsmiddelen. Het is géén dieet maar een prettige gezonde manier van eten. Wat dus goed vol te houden is en de kilo’s verdwijnen.

Ook tussen de consulten door is Mandy erg betrokken en altijd beschikbaar voor vragen en adviezen.

Super blij mee dat ik deze stap heb gezet !

 

Miranda

-16 kg en geen diabetesmedicijnen meer.

''Begin juli kwam ik voor het eerst bij Mandy, ik had een maand eerder een hersen infarct gehad en daarnaast bleek mijn suiker (type2) compleet van slag te zijn. Ik werd door mijn diabetes verpleegkundige doorverwezen naar Mandy, dit bleek een gouden greep te zijn. Mandy luisterde goed en op basis wat ik haar vertelde heeft ze een plan voor mij uitgeschreven met allerlei adviezen.

Daar ben ik direct mee aan de slag gegaan, een van die adviezen was, probeer zoveel mogelijk koolhydraatarme producten te eten en in mijn geval, vanwege mijn diabetes, drie keer per dag gevarieerd eten. Dus geen tussendoortjes meer en vooral goed bewegen. Zeven maanden verder ben ik 16 kilo kwijt en gebruik ik geen medicijnen meer voor mijn diabetes. Ik ben Mandy echt enorm dankbaar met haar coaching en adviezen. Daarnaast is Mandy een hele aardige meid die echt het beste met jou voor hebt.'' G.S.

Gert.

Ik kan weer genieten van eten, zonder schuld gevoelens

'Al mijn hele leven heb ik een ingewikkelde relatie met snoep en ander ongezond eten. Als ik als kind op mijn knie viel kreeg ik een snoepje voor de pijn. Het gevolg: ik ben nu 38 en iedere keer als ik moe of verdrietig was troostte ik mijzelf met ongezond eten. Hierna voelde ik mij altijd schuldig met als resultaat dat ik weer meer ging eten.

Dankzij Mandy maak ik nu gebruik van ‘10 momenten’. Drie keer per week plan ik een moment in met eten dat ik een 10 waard vind. Dit eten is over het algemeen echt niet gezond! :) Door deze momenten op vaste dagen in de week te plannen, bv een heerlijke lunch of een brownie bij de thee, zorg ik ervoor dat ik niet in een emotioneel moment naar iets ongezonds grijp en vervolgens dat bekende schuldgevoel de kop op steekt.

Voor het eerst in mijn leven kan ik iets ‘ongezonds’ eten en daar enorm van genieten zonder dat ik mij erna schuldig voel!'

Anne

Meer inzicht in de diabetes

Als diabeet kwam ik op advies van mijn huisarts in contact met Diëtist Mandy Breure. Na een intakegesprek heb ik in overleg met haar een glucosemeter aangeschaft, want "meten-is-weten". Door de uitgebreide uitleg van Mandy zelf en haar schriftelijke documentatie heb ik veel meer inzicht gekregen in Diabetes Melitus Type 2, mijn medicatie en mijn eetgewoonte. Mede dankzij de Praktijk van Diëtist Mandy Breure ben ik tien kilo afgevallen, alsmede een verlaging van de HbA1c (langetermijn) waarde. Mandy weet waar zij over praat. Derhalve mag ik haar Praktijk van harte bij u aanbevelen.

Dirk

Geen diabetesmedicijnen meer

''Door de goede adviezen van Mandy en de super begeleiding voor een aangepaste leefstijl ben ik binnen een half jaar van mijn medicijnen voor diabetes type 2 af, na meer dan 20 jaar gebruik hiervan!

Ook mooi meegenomen dat mijn darmklachten ook geheel verdwenen zijn.''

Harrie.

Een nieuw inzicht veranderde mijn voedingspatroon en gewoontes

Na een aantal jaren op verschillende manieren bezig te zijn geweest met voeding, maakte ik de stap om naar een diëtiste te gaan. Ik volgde Mandy al een tijdje op Instagram en ontdekte haar werkwijze. Na een warm welkom in haar praktijk, kon ik aan de slag met het opgestelde plan. Ik leerde over mijn valkuilen en hoe ik daarmee om kon gaan zonder dat ik daarvoor het gevoel kreeg dat 'iets niet mocht'.

Ze stelde vragen waarover ik nooit eerder had nagedacht. Met dit nieuwe inzicht, veranderde mijn voedingspatroon en vooral mijn gewoontes zonder dat ik het mij veel moeite kost. Het plan, de coaching en de aangereikte handvatten sloten precies aan bij de doelen die we samen hadden geformuleerd.

Mandy kijkt en luistert echt naar je. Ze gaat voor een plan wat werkt op langer termijn, wat een structurele ommekeer geeft en waar je jezelf goed bij voelt. Het is een vakvrouw die dit met veel zorg en aandacht uitvoert. Ze inspireert, motiveert en verstaat haar vak! 

Janine.

Dit werkt tot op de dag van vandaag 

''Na 2 jaar nog steeds een trouwe klant, alleen nu minder frequent dan in het begin.

Mensen in mijn omgeving kennen mij als een echte Bourgondiër, ik hou gewoon van lekker eten en drinken. Samen met Mandy heb ik een goede balans gevonden om de levensgenieter in mij tevreden te houden en toch gewicht te verliezen. Door meer te bewegen en gezonder te eten gun ik mezelf en “gezelligere levensstijl” in het weekend.

Dit werkt tot op de dag van vandaag voor mij. En ik ben hier erg blij mee. Daarom kan ik iedereen die een diëtiste zoekt, Mandy van harte aanbevelen.''

Paul.

Voeding als medicijn bij diverticulitis

‘Na een leven van onbezorgd eten en drinken kreeg ik eind 2016 last van mijn maag/darmen. Ben toen naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek, maar gezien de klachten eigenlijk al snel verdwenen waren kon er geen diagnose gesteld worden. “Misschien is het een ontsteking geweest”, was de respons, gebaseerd op een vernauwing die in de dikke darm te zien was op de scans.

Ik had de link met eten of levensstijl nog niet gelegd. Dus het leven ging gewoon verder. Ongezond eten; veel vlees, vet, stapels met brood en weinig groenten en fruit en regelmatig ook te veel. Tot ik in juni 2018 weer last kreeg. Deze keer was het ernstiger. Na een aantal onderzoeken was de diagnose: diverticulitis en een flinke ontsteking in de dikke darm. Advies van de arts was het verwijderen van het geïnfecteerden vernauwde gedeelte, plus een klein gedeelte met de divertikels. dit zou zo’n 30 centimeter bedragen. Ik zag dit niet zo zitten. Het risico bestaat dat ik de rest van mijn leven met een stoma rond zou kunnen lopen. Geen fijn vooruitzicht.

Gestimuleerd door familie om professionele hulp te zoeken, ben ik terecht gekomen bij Mandy Breure. Na een prettig intake gesprek heeft zij een persoonlijk levensstijl advies opgesteld voor mij. Met goede voeding en meer bewegen zou een operatie wellicht niet nodig zijn. Dat was in ieder geval mijn doel. Eten als medicijn.

Met de arts had ik afgesproken om na 3 maanden nog een scan te nemen om te zien of een nieuwe levensstijl tot verbetering kon leiden. Dat verschil bleek dus duidelijk. “Op basis van deze scan gaan we niet opereren”. Er was een duidelijke verbetering opgetreden. De ontsteking was weg en het geïnfecteerde gebied zag er veel rustiger en gezonder uit. Een geweldige uitslag en een uitstekende stimulans om door te gaan met het levensstijl advies. Ook de vernauwing zou kunnen verminderen en wellicht een herstel van de darmwand. In februari weer een onderzoek of ook dit doel is gehaald.

Ik ben Mandy erg dankbaar voor dit goede advies en fijne begeleiding”.
R.B.

Roland.

Diabetes type 2 omgekeerd

Lieve Mandy, bedankt voor alle goede adviezen. Ik werd doorgestuurd via de huisarts omdat mijn suiker waardes veel te hoog waren. Zo kwam ik bij Mandy terecht. Nu 5 maanden later ben ik 16 kilo kwijt en alle medicijnen. ( Ik had er erg veel) super blij en trots. Mandy super bedankt.

Willem
Diëtist Mandy Breure
11 Tips om duurzaam af te vallen zonder dieet
Download mijn gratis e-book en meld je aan voor mijn maandelijkse
nieuwsbrief met tips om duurzaam af te vallen en gezonde recepten.