Thuiswerken heeft voor- en nadelen. Dat blijkt wel uit de gesprekken die ik heb met mijn cliënten. Zo divers, maar ook zo vergelijkbaar. Voor de een werkt het prima om thuis te weken. Maar voor de ander betekent dit veel verleidingen die op de loer liggen. Bovendien hebben ze het gevoel dat de koelkast een nog grotere aantrekkingskracht heeft.

Dan kijk je op de klok en zie je dat het al bijna lunchtijd is. Waar je normaal gesproken tijdens de lunch een lekkere en verzadigende salade eet, eet je nu even snel die boterham of cracker omdat de volgende meeting alweer begint. Een paar uur later komt die enorme middagdip en blijven de paaseitjes je maar aankijken. Gezond lunchen thuis of op je werk. Het lijkt zo eenvoudig, maar toch slagen velen er vaak niet in. Ervaar jij ook het gevoel uit je ritme te zijn en merk je dat je voor de makkelijke maaltijden kiest? Lees hier 8 tips om een gezond (eet)ritme te behouden.

 

8 tips om een gezond (eet)ritme te behouden

  1. Plan op zondag wat je de komende 3 of 5 dagen gaat eten. Schrijf dit op een weekplanner
  2. Haal alle verleidingen uit het zicht (indien je dit nog in huis hebt, omdat er kinderen zijn) en vervang voor een schaal snackgroeten
  3. Kook op zondag een doos eieren en bewaar deze ca. 3 dagen in de koelkast
  4. Kook in het weekend een grote pan soep en vries éénpersoonsbakjes in
  5. Maak je lunch standaard klaar voor de volgende dag (wat je normaal ook deed)
  6. Kook tijdens het avondeten wat meer groenten en zet direct een bakje apart voor de lunch van morgen. Vul aan met wat restjes vlees, vis of een gekookt eitje
  7. Plan een pauze in en spreek met jezelf af om een (kleine)lunch wandeling te maken
  8. Fiets je normaal gesproken altijd naar je werk? Doe dan nu alsof je naar je werk fietst. Fiets of wandel een rondje voor je aan je werkdag begint. Sluit je werkdag ook af door een rondje te fietsen of te wandelen.
%d bloggers liken dit: